beeldend werk



mijn interesse voor het fotografische beeld werd vanaf 1997 bijzonder groot, zodat ik besloot om met de fotografische techniek verder te gaan 
.
aanvankelijk fotografeerde ik tussen 1997 en 2002 heel driedimensionaal en zocht ik met de macrotechniek naar nieuwe ruimtelijke dimensies
.
het glasmateriaal bood mij onverwachte mogelijkheden om met een 'beheerste scherpte en onscherpte' nieuwe beelden te ontdekken, waarin vorm, licht en kleur konden veranderen


natuurfotografie, 2006

de nieuwe fotobeelden kregen vaak een monumentaal karakter en bezitten een eigen beeldtaal-
door de macrotechniek was in dat opzicht beeldend veel mogelijk- 
in die 'nieuwe' periode was de kunstwinkel en bram cornelis in rotterdam een inspiratiebron voor mij en een gastvrije presentatieplaats



natuurfotografie, 2005
  
vanaf de herfst 2002 ontstond een fascinatie voor de natuur met de veranderingen van de seizoenen, het licht en donker, een tegenlicht van de zon en het fotograferen tussen bomen, struiken, takken, bladeren en een steeds veranderend licht-

de vele contrasten van licht en donker, kleuren en de beweging van de wind gaven de mogelijkheden voor een nieuwe beeldtaal-

later, vanaf 2018, begon ik te werken met 'dead flowers', dood bloemmateriaal, en ontdekte onvermoede en verborgen kleurpigmenten-

vanaf april 2019 ontstond de combinatie van fotografiebeelden en acrylverf: een fascinerend onbekend werkgebied (zie hieronder)
.
'dead flowers', fotografie en acrylverf


*inspiratiebronnen zijn voor mij onder meer de beeldend kunstenaars bill viola, pierre soulages, antoni tapies, robert rausenberg, el lissitzky, karel appel en constant

*op fotografisch gebied inspireert mij onder andere het werk van man ray, anselm adams, laszlo moholy-nagy, en shoji ueda



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe beelden 2020

'NATURE' analoge fotografie 'DEAD FLOWERS' analoge fotografie en acrylverf   KERAMI...